Romy als BACKPACKER

Merry Christmas and a Happy Newyear

Lieve allemaal,

Mijn eerste verhaaltje van 2010 gewoon. Ik geloof helemaal niets van de tijd is omgevlogen. We zijn gewoon al ruim 4 maanden weg van huis. Mama is ook vandaag in Australie geland hoe bizar is dat. Voordat ik het vergeet: Happy Newyear Iedereen!!!

23 December zijn we dan eindelijk in Sydney aangekomen, heerlijk vroeg om 7 uur, maar dat kwam wel even goed uit. Na weken geen bereik te hebben gehad konden we nu tenminste even lekker bellen. Mooie tijd voor iedereen, wakker was ik nu toch al. Iedereen weer aan de telefoon gehad. Ook eindelijk Boyd, jeetje dat was echt al heel lang terug. Ik mis je evengoed hoor Broer. Ook als ik je even niet spreek. We waren zo lekker hyper. Ik keek er zo naar uit om iedereen weer te zien. Top! We zijn dan ook meteen sydney ingerend om lekker even te shoppen. Vet kerst outfit geshopt, want ja dat was al in 2 dagen. Nu hadden we bedacht dat we wel een groot kerstdinner konden doen op kerstavond. Zo gezegd, zo gedaan. Iedereen was ondertussen aangekomen en wij hadden lekker de hele mikmak bij elkaar getrommelt. Boodschappen gedaan en de hele middag staan koken met Teresa, Chrissy en Jasmine. Uiteindelijk hebben we met 12 man gegeten. Echt een topavond.

En toen was het kerst en gingen wij vol goede moed richting Bondi Beach voor het grootste festival van het jaar. Regenen, regenen, maar stug die bikini met dat zomerjurkje aantrekken. Wat zijn jongens toch fijn, want ja we konden ze vandaag wel erg goed gebruiken. We hebben het zo koud gehad. Knuffel hier, trui daar endekentje hier! Jongens bedankt! ;-) Toen kwamen ook nog de smsjes binnen dat Nederland een witte kerst had. Nou dat moment waren we toch wel een klein beetje jaloers. Uiteindelijk heb ik de vetste eerste kerstdag ooit gehad. We hebben zo gelachen en ons outfit scoorde evengoed. Ook hebben we gebruik gemaakt van onze make-up ervaring. We zagen er echt top uit. We zullen jullie snel foto's showen. Simone pas maar op voor je weet komen we nog heel heel dicht bij die poster. Tweede kerstdag was een beetje lamlendig. Het regende nog steeds dus we wisten niet zo goed wat we moesten doen. Uiteindelijk met zijn allen film gekeken en lekker gebbq. Binnen weliswaar, maar we hebben gebbq.

Nu hadden we een paar dagen voordat het oud en nieuw was natuurlijk. We hadden bedacht dat we wel een dagje naar het olympisch zwembad konden. Heerlijk genoten van de sauna, het turks stoombad en het bubbelbad. Allemaal onder het motto van wat is Backpacken toch zwaar. Oh heerlijk een dagje relaxen. Toen nog een dagje strand echt helemaal top. Toen was het eindelijk zo ver.........

Vanaf het eerste moment heb ik uitgekeken naar 31 december 2009, dat was voor mij echt 1 van de toppunten dat ik oud&nieuw in Sydney mocht meemaken. In Cairns 4 maanden terug al ons hostel geboekt, wat nog even een grap is geweest, want moet je horen. Wij waren dus even vergeten welk hostel we ook al weer geboekt hadden. Wij bellen en bellen, maar nergens een boeking op onze naam. Nieuw hostel geboekt gelukkig lukte dat nog. Nou toen belde er natuurlijk een hostel terug dat ze onze boeking gevonden hadden. Uiteindelijk hadden we dus zelfs 4 bedden. Twee bedden verkocht en de beste gehouden. Maar even terug naar waar ik voor kwam. Oud&nieuw Sydney. Wat een dag. 's Ochtens werd ik wakker met de geur van oliebollen. Stonden ze oliebollen te bakken in de keuken van het hostel. Echt super. Wij met ons kerstcadeau van Tine naar beneden. Ons kerstcadeau was het spelletje Uno. Dus hebben we lekker in de keuken oliebollen staan bakken en spelletjes gedaan. Het was net of ik thuis was. We hebben zo gelachen. Toen om 6 uur naar ons plekje. Nou dat was helemaal ongelovelijk, we zaten op een klif en hadden uitzicht op heel Sydney en keken recht tegen harbour bridge en het opera house aan. Geen obstakels niets. Toen begon het al om 9 uur met het kindervuurwerk, dat was al zo indrukwekkend. Onze verwachtingen van 12 uur werden alleen maar hoger. Nou het was nog beter dan ik ooit had durven dromen. Echt fantastisch! Ik kan het niet eens beschrijven. Ik geloof nog steeds niet dat ik er echt was. Een droom die uitkwam. Dit was een oud&nieuw die ik nooit, maar dan ook nooit meer vergeet. Na afloop terug gelopen over de harbour bridge en de hele familie gebelt. Demi zei nog je klinkt wel een beetje anders. Ja de champagne daar hebben we lekker van genoten. Oh knappe Ijslanders was ik ook nog heel blij mee.

Ik heb een toptijd gehad in Sydney en kijk onwijs uit naar onze roadtrip naar Melbourne. We rijden mee met een jongen die we hier hebben leren kennen. Word top!

Tot snel

Xx Romy

Reacties

Reacties

Kirsten:)

Klinkt echt weer supergaaf zo, Oud en Nieuw vieren in Sydney, misschien ook wel een dingetje op mijn to-do-lijstje voor de komenden 20 jaar haha! Ik had inderdaad beelden gezien van het vuurwerk in Sydney, maar dat is natuurlijk niks vergeleken met het echte werk haha!
Nou veel plezier dan maar naar Melbourne en leuk dat je je familie weer binnenkort ziet!!

Zie al uit naar de foto's!! Wil wel ff zien hoe 'mooi' jullie er dan wel niet uitzagen..:P

xxx

b&te

hey romy waneer kom je terug?
groetjes(je nichtje)B&te

Kirsten :)

Mooie foto's hoor!
Erg mooi! :)

xxx Have Fun!

O&O

Hallo Romy
Weer een erg mooie foto serie en steeds weer blije gezichten dat is erg fijn >maar voor spinnen hoef je niet bang te zijn ze doen namelijk niks maar dat weet jij ook wel En weer een paar leuke feestjes met wijn en olie bollen het kan niet op maar wel heel fijn Mooi om je zo zien te genieten En nu nog een paar weken dan is je vader er ook nog klasse. Dit is dan weer een klein berichtje uit W&W Waar het koud en wit is Nou meid nog een dikke kus van O&O en de groetjes ook weer voor lieke

demi

ik vont de fotos mooi. vandaag ging meester fatih weg. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Marc

ik vond de foto's erg mooi. vooral die van de dieren!
groetjes marc

rianne

Jij ook de beste wensen, meid. Leuk om te lezen dat je flink aan het genieten bent. Geef je Je mams en Hans een dikke kus als je ze ziet? Ik verwacht er wel een terug! doeiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!