Romy als BACKPACKER

Our Outback adventure

Lieve iedereen,

Zoals beloofd zou ik jullie ook nog vertellen over ons outback avontuur. Het was zoveel om 1 verhaal te plaatsen dus zal ik nu even het laatste stuk van mijn reis samen met papa vertellen. We zijn namelijk niet alleen nog door de outback gegaan. Nee, we zijn ondertussen ook naar Cairns gevlogen en hebben daar een poging gedaan om Cape tribulation te doen. Helaas was de ferry stuk dus kon dat niet doorgaan. Nu zijn we wezen snorkelen bij het Great barrier Reef, wat eigenlijk echt super vet was om nog een keer te doen. Lieke en ik gaan Cape Tribulation morgen nog een keer proberen, maar helaas konden we niet meer met papa.

Dus... De outback, oh ik heb daar eigenlijk al die 6 maanden al naar uitgekeken en nu was het eindelijk zo ver. We vertrokken vrijdag 12 februari dan eindelijk richting Alice Springs. We hadden een trip voor 7 dagen geboekt en hebben echt meer dan genoeg gedaan. De eerste dag zijn we richting Flinders ranges gegaan en jullie geloven het nooit. Het kwam met bakken uit de lucht. We moesten echt door halve rivieren rijden, wat wel onwijs vet was. 's Avonds hadden we een lekker kampvuurtje en hebben we heerlijk gebbq. Het was echt een dagje waar we als groep een beetje aan elkaar moesten wennen. De tweede dag zijn we begonnen met een onwijs vette wandeling door de gorge van The flinders ranges. Daarna zou onze bestemming William Creek zijn, maar door de regen van de vorige dag waren de wegen niet begaanbaar waardoor de plannen geweizigd werden. De bestemming van de dag werd Coober Pedy. De Opal hoofdstad van de wereld. Doordat echt midden in de woestijn ligt is het te warm om boven de grond te leven, zo ook voor ons. Vandaag hebben we dus een dagje onder de grond geleefd. Dat was echt heel vet zo bizar dat je gewoon onder de grond lag te slapen. Coober Pedy zelf was trouwens mooi van lelijkheid. Het is vooral de opals en het verhaal van de stad, wat Coober bijzonder maakt. De volgende dag hebben we ook nog een rondleiding door een opal mijn gehad. Omdat de dag ervoor onze bushcamp niet door kon gaan hebben we die de derde dag gedaan. We zijn zomaar ergens gestopt, hebben daar ons kamp opgezet, kampvuur gemaakt en genieten maar. Doordat we in het midden van helemaal niets waren en we nadat het kampvuur uit was helemaal geen licht meer hadden. Hebben we een sterrenhemel gezien. Niet normaal, echt onbeschrijvelijk. Dag 4 was onze bestemming dan eindelijk Uluru. We hebben de zonsopgang en ondergang gezien wel leuk, maar niet zo spectaculair als ik verwacht had. 's Middags daarentegen zijn we op een wandeling gegaan om Uluru heen met de verhalen van Dan erbij. Dat was echt geweldig toen kwam Uluru voor mij tot leven en begreep ik veel meer het bijzondere van Uluru. Super! Deze wandeling heeft de meeste indruk op mij gehad. Ook hadden we nog een wandeling door Kata Tjuta gedaan. (Ook heilige grond voor de aboriginals) In 1 woord waanzinnig. Omdat we vanaf dag 4 in het red centre zijn beland en daar de temperatuur nog wel eens op wil lopen tot tegen de 50 krijgen we elke middag tijd om te zwemmen en zo dus even af te koelen. Na nog een wandeling rond uluru zijn we richting Kings Creek gegaan. Op onze 7de en dus ook laatste dag, hebben we daar door de kings canyon geklommen en gewandeld. Nou ik dacht dat Kata Tjuta niet te verslaan was, maar dit was nog beter. Ik kan hier nog uren over door gaan, maar jullie begrijpen het ondertussen wel denk ik. Ik heb een toptijd gehad in de outback! Waanzinnig!!

Na de outback zijn we naar Cairns gevlogen voor cape tribulation. Dit zou onze laatste trip samen met papa worden. We gingen zondag ook vol goede moed weg. Een rivercruise gedaan waar we onze eerste krokodillen hebben gespot en toen kwam het hoor. De ferry was stuk en dus konden we niet bij cape tribulation komen. Wel een beetje een domper. We wilde toch was leuks doen met papa's laatste dag dus hebben we toen we terug kwamen direct een tourtje geboekt voor het Great barrier reef. Dit was al iets wat Pap graag had willen doen dus het kwam best wel goed uit. En zijn Crocs en het Great barrier reef! Gister dus heerlijk wezen varen en snorkelen. Het was super. De eerste keer vonden we het al geweldig. Nou nu was het weer net zo vet als het niet nog mooier was. Dit keer heb ik ook haaien gezien. Echt vet. Ook zijn we met een vis van minstens een meter mee gezwommen. Helemaal top. Oh en laten we nemo niet vergeten ook heel belangrijk.

Vanochtend hebben we papa weer gedag gezet. Was toch wel weer moeilijk. We hebben het ook zo leuk gehad en dan gaan ze gewoon weer terug naar huis en blijf jij toch weer achter. Je bent jong en je wilt wat hea?! Morgen gaan we lekker genieten van Cape Tribulation. Hoe dat was zal ik jullie van de week weer vertellen. Dat verhaal zal ook mijn laatste Australie verhaal worden, want ja het is nu dan toch echt zover. Volgende week dinsdag vliegen we naar Bangkok!

Xx Romy

demi

bedankt voor de oorbellen ik vind ze heel mooi.
demi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

DfR

Well sheila ik zit weer achter de computer in ons koude kikkerland, wel even wennen naar de hete avonturen in het verre Australie want ver is het. Bijna 30 uur onderweg geweest en dan ben je het echt wel zat kan ik je vertellen. Maar het was absoluut de moeite waard we hebben een prachtige tijd gehad met zijn 3-en, dat staat als een paal boven water. Jammer dat jullie niet nog meer krokos gezien hebben op de herhaling van de cape trip. Gelukkig maar dat we er op poging 1 wel een aantal gezien hadden anders was het wel heel sneu geweest. Nu op naar Bangkok en dus Thailand. Hopelijk hebben jullie daar net zo'n ausome time als deze blook de afgelopen 3,5 week heeft mogen hebben. Cheers off Goodday!

O&O

Hoi lieve Romy
Alweer het laatste berichtje naar Australie
En het avondtuur Thailand gaat beginnen ook weer spannend en leuk Met je vader hebben julie een leuke tijd gehad het hele ver haal heeft hij ons woensdag verteld super leuk zo'n oude man met twee van die leuke meiden. hij heeft er in ieder geval van genoten Veel gezien van dag tot dag vertelt Demi ook erg blij met pappa en Marja Boyd natuurlijk ook en wij ook.Nou meisjes op naar Thailand .Groetjes O&O en tot gauw kus en knuf xxxxxxxxxx