Romy als BACKPACKER

What's going on.... It is my last day in Oz!

Hallo Allemaal,

Ik besef het nog steeds niet en heb dan ook gewoon het gevoel dat ik hier nog weken blijf. Toch is het echt zo. Vandaag is het 1 maart, wat betekend dat ik morgen de lucht weer in ga voor een nieuw avontuur. Mijn leven als een sheila zit erop. Ik ga straks nog een maandje als 'thaise' door het leven, maar daarna ben ik toch echt weer gewoon de oude vertrouwde Hollandse Romy. Wat ook wel weer een heel vet gevoel is. Ik heb de hele dag al kriebels in mijn buik, morgen ga ik gewoon naar Thailand. Ik heb er zo'n zin in. Alles is geregeld! We hebben een hostel, tas is gepakt we moeten alleen dat vliegtuig nog in. Zelfs het vervoer naar het vliegtuig is al geregeld. AAAAAAH!! :D:D

Onze laatste week in Australie was best wel een beetje saai. Voor zover het leven van een backpacker saai kan zijn natuurlijk. Waarschijnlijk hebben wij weer meer beleefd als jullie thuis, maar vinden wij dat tegenwoordig saai. We waren deze week in Cairns en aangezien we daar 6 maanden terug ook een week hebben door gebracht hadden we de meeste toeristische plekjes wel al gezien. Het enige wat nog op het lijstje stond was Cape Tribulation.

Woensdagochtend was het dan eindelijk zover. Nadat poging 1 was mislukt gingen we nu echt vertrekken. Het begin van de dag kende we al, want ja dat hadden we zondag ook al gedaan. De riviercruise viel nu alleen een beetje tegen. We hebben slecht 1 baby croc gezien. Gelukkig maar dus dat we de vorige keer ook al geweest waren, want toen hadden we er echt wel veel gezien. En die echte grote indrukwekkende zeg maar. Deze baby croc kon nog niet mijn grote teen opeten. Daarna kwamen er ook voor ons weer nieuwe dingen. Vandaag konden we gelukkig wel Cape Tribulation in. We hebben daar een super mooie boardwandeling gedaan. Daarna werden we al gedropt in het hostel. Toch jammer we hebben zoveel vrije tijd, maar er is hier eigenlijk niet echt iets te doen wat je zolang bezig houdt. Dat viel wel een beetje tegen, maar we hebben het met de rest van de groep toch best gezellig gemaakt. 's Avonds nog een nachtwandeling door het regenwoud gemaakt. Dit was wel heel vet. Het is toch wel heel anders in het donker. Veel meer leven. Onze crocspot van die avond heeft weer niets opgeleverd. Tegenvaller nummer twee. Maar we hebben wel twee top dagen gehad evengoed. We zijn ook wezen zwemmen in een freshwater creek en dat heeft heel veel goed gemaakt. Heerlijk!

De rest van de dagen waren niet interessant. We hebben souvenirs geshopt, alles klaargemaakt voor vertrek en ja we zijn gerust nog wel wezen stappen, maar die verhalen zijn voor ons zelf. Ja sorry allemaal er zijn toch delen bij: What happens in Australia stays in Australia! Klinkt afgezaagd, maar soms zijn verhalen gewoon niet voor iedereen bestemd. En hallo, straks hebben jullie nog het gevoel dat jullie zelf niet meer heen hoeven omdat wij alles al hebben verteld, er moeten altijd een paar vraagtekens blijven. ;-)

Dit was hem dan mijn laatste verhaal vanuit Australie. Ik ben voldaan, het is mooi geweest en ik ben ook echt toe aan een nieuw avontuur. Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte van onze gebeurtenissen in Thailand. G'day Mates!

Xx Romy

Ps. Nog 22 uur en 14 minuten en dan ga ik de lucht in!

Reacties

Reacties

Hans

Ja, het is zeker mooi geweest ;-) Volgens mij kan je terugkijken op een onvergetelijke ervaring. Je moet maar zo denken: dat niemand me meer af.
Ik hoop dat je van Thailand minstens net zoveel geniet als van Australie, dan heb je nog een geweldige maand.
Voor ons, en vooral je moeder, wordt het wel weer een beetje tijd dat je thuis komt hoor. Ze heeft die mother-daughter talk best gemist. We kunnen niet wachten tot het 1 april is, maar nu vooral nog even genieten dus.

Liefs, Hans

Kirsten :)

Haai die hoo!
Wat een mooi mooi verhaal weer, zo na 6 maanden in Australie rond te hebben gebanjerd! Ik denk dat jullie daar inderdaad de tijd van jullie leven hebben gehad! En dat van what happens in Australia stays in Australia, hmm jammer:P HAHA! Nee nee, ik snap het wel, ook (kleine) kinderen lezen waarschijnlijk je blog, haha! En heb sowieso al een heel klein beetje van Lieke gehoord (A)! Nou, op naar Thailand en dan 1 april (zonder grappen) alweer in Nederland!
Fijne vlucht, jammer van de krokodillen en tot blogs vanuit ThaiThai!
Maak (vooral daar!!) hele mooie foto's!! Wordt echt superrgaaf!
xx

Simone

Zo het is alweer even terug sinds ik een berichtje heb achtergelaten. De laatste weken waren hier heel hectisch, minder spectaculair als jouw vervelende, saaie laatste dagen, maar toch............ carnaval is achter de rug en zijn nu net terug van een heerlijke te gekke wintersport, dus doen ook gerust zo nu en dan leuke dingen en beleven dan ook wel wat.
Jou story van Australie zit erop en wat een top ervaring, het mooie is toch wel, dat je zowel met je vader als moeder dit voor een stuk hebt kunnen delen. Zij zullen jouw verhalen straks goed begrijpen en zich de situaties voorstellen. En inderdaad................sommige dingen willen we niet weten (althans niet via dit blog), wil natuurlijk wel de leuke foto's van de heren zien.......... Geniet nog maar lekker van die laatste vier weken in Thailand, voor je het weet is het 1 april en eenmaal in Nederland zul je heust weleens verlangen naar het avontuur in Australie.
Dikke kus van ons X

mams

het zit erop, het oz avontuur is voorbij. Tijd voor nieuwe uitdagingen in Thailand. Op dit moment lig je uitgeteld in je bed in thailand, maar morgen ga je ervoor. Nog 1 maand volop saaie hollandse dagen gevuld met thais avontuur.
Houd ons op de hoogte, lieverd dan genieten wij mee!

Dikke kus Mama LY

Oma

Dat zijn weer mooie foto''s en een leuk ver haal nou maar wachten op de eerste berichten uit thailand we zijn erg nieuwschierig .Hier komt weer nieuwe sneeuw en het vriest ook alweer een lange winter.Maar jullie zijn naar een lange reis weer fijn aan het genieten.
groetjes uit WWerf dikke kus Opa en Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!