Romy als BACKPACKER

A Awesome Roadtrip to Melbourne

Dag Allemaal,

Sydney is alweer voorbij en ondertussen bivakeren we in een verschrikkelijk hostel in een echt super mooi Melbourne. We zijn dus is Melbourne, wat wil zeggen dat we onze derde grens hebben gepasseerd oftewel: We zijn ondertussen in VICTORIA. Ik moet eerlijk zeggen vanaf het moment dat we de grens hebben gepasseerd heb ik zulke mooie dingen gezien, dat ik denk dat dit mijn favorite staat tot nu is. Ze hebben echt alles. Temperatuur is de ene dag 43 en de volgende dag gewoon leuk 20 graden. Ja dat is wel even wennen! We hebben ook het guinnes book of records gehaalt. Een plaatsje waar we een paar dagen terug waren, had die nacht namelijk de warmste nacht ooit gemeten in de Australische geschiedenis. Wat dus wil zeggen dat de temperatuur niet onder de 37 graden is geweest. Wij hebben heerlijk geslapen hoor, we bevonden ons in een super mooi huis met Airconditioning.

Hoe we eigenlijk is Melbourne zijn gekomen? Nou dat is echt helemaal super. We hebben onze eerste roadtrip gemaakt. We hebben een lift geregeld en zijn samen met Willem naar Melbourne gereden en hoe!!! We zijn langs de kust begonnen en hebben daar aan het strand gekampeerd. En kamperen wil zeggen: een tent, een luchtbed, 1 slaapzak, 1 kussen en twee personen. Dus ja dat was best wel hardcore kamperen. We hadden dan ook maar 1 pit om te koken en alleen bush toilletten. Douches die kenden we niet meer, gelukkig was het slechts 4 dagen, want anders hadden we wel echt een geur mee genomen naar Melbourne. Nu was het nog net te doen. De tweede dag zijn we meer land inwaarts gegaan en hebben we de snowy mountains bezocht. Echt vet, helaas geen sneeuw gezien, maar wel kou gevoeld. We hadden de beschikking over een 4x4 drive dus zijn lekker off road gegaan. Kilometers lang alleen maar mooie natuur en wildlife en geen voorbij gangers. Soms best spannend, maar dat maakte onze roadtrip wel echt onze roadtrip. We hebben ook in de snowy mountains gekampeerd ontzettend koud, maar wel heel leuk. 's Ochtens de Raymond Falls bezocht en weer verder gereden. Voor de laatste dag hebben we een state park uitgezocht. We hoefden niet zo ver dus gewoon lekker relaxt naar het Holey Plains state park gereden. Willem lekker gestresst, want ja stel je voor dat de benzine op raakte. Kon helemaal niet, we hadden zat, maar het was wel grappig om hem te zien stressen. Holey Plains was ook weer super wel bijna wat kangeroes aangereden, gelukkig konden we ze net ontwijken. (A) De volgende dag hadden we ons kamp weer opgeruimd en zaten we vol goede moed in de auto om dan eidelijk in Melbourne aan te komen. Oeps toen wilde de auto niet starten! Nee, niet toch wel een tekort aan Benzine. Wat bleek de auto stond de scheef geparkeerd en omdat het een ouder model was, kon de benzine niet bij de motor komen. Auto van zijn plaats geduwd en jahoor toen deed hij het weer. Ze hadden ons dames wel even hard nodig, want de heren waren zelf niet sterk genoeg om hem van zijn plaats te krijgen. Kerels ze denken dat ze alles kunnen, maar ze hadden toch wat spierkracht van onze spierbundels nodig.;-) Uiteindelijk zijn we na 4 dagen in Melbourne aangekomen. Echtheerlijk, Michelhad ons nog voor een paar dagenin zijn huis uitgenodigd. Wie zegt huis nou zeg maar gewoon villa. Ongelooflijk gewoon, we zijn die middag ook gewoon in eencabrio naar het strand gereden. Ik kan je vertellen dat wasbest een welkome verandering. Na 5 dagen in een kingsize bed te hebben geslapen werd het tochtijd omnaar een hostel te verhuizen.

En toen smste mams.Ze was in Melbourne aangekomen. Lekker drie daagjes met Mama en Hans door gebracht. Echt super leuk, ik was zo blij om ze weerte zien enheb van mama ook echt al jullie knuffels ontvangen. Dikke knuffels terug! We zijn ook nog naarde Neighbours set met ze geweest en dit heeft toch een grappig verhaal. Wij in de auto klagen op de tomtom, want hij deed zo raar en we gingen ook echt met een route daar heen. Geen snelwegen niets, het duurde echtruim 2 uur om daar tekomen. Het was echt een pis stukje dus daar klopte niets van. Al een paar keer de grap gemaakt: ach joh we nemen toch gewoon de touristisch route! Totdat er bij mama een lichtje ging branden. De tomtom stond nog op Wandelroutes! Ja geen succes, maar wat hebben we gelachen. Hoe krijgen ze het voor elkaar. De terug weg was dan ook beduidend korter. (zo'n 20 min en toen waren we terug bij het hotel) Haha oh het was echt een topper! Ik heb ze ondertussen alweer uitgezwaaid en nu is het dan wachten op Papa, nog twee weekjes en dan kan ik ook die lekker weer zien! Het was raar om weer doei te moeten zeggen, maar aan de andere kant. Het is nu maar voor 2 maandjes, de vorige keer voor een heleboel meer.

Oh dat vinden jullie vast ook leuk om te weten. 2 maart gaan we Australie verlaten om Thailand te verkennen. En dan 31 Maart gaat onze vlucht terug naar Amsterdam. Wat wil zeggen dat we 1 April om 06.50 op Schiphol zullen landen. Tot dan!!

Aankomende dinsdag gaan we naar de Australian open (samen met Sietske, hoe grappig is dat. Zo'n groot landga je gewoon met je buurmeisje naar de Australian open),super veel zin in en voor de rest zien we wel. Lekker van het strand genieten denk ik!

Xx Romy

Kirsten :)

HAAI!!
Zozo, klinkt allemaal weer superdupergeweldigfantastischleuk! Lekker dat je even je familie heb mogen zien, hierna je vader en dan ben je binnen een poep en een scheet alweer terug in het koude Kikkerlandje genaamd: Nederland! Wel op zich snel zo alweer, maargoed, ook wel weer leuk voor de achter/thuisblijvers om jullie weer te zien en te spreken! Is het geen 1-april grapje, haha! Zou wel heel flauw zijn;) Maar leukleuk, naar de Australian Open met Sietske (ik ken haar niet echt, maar ik ken haar naam via Marit Blank, ze krijgt vast en zeker de groeten van haar!) Ze heeft toch op OSG gezeten..? Ook leuk vooruitzicht, Thailand! :)
xxx, veel plezier verder nog en pas goed op jullie zelf!

Ome Harry en Tante Lida

Hoi Romy
Hier dan eindelijk eens een berichtje van ons.
We volgen je via je verhaaltjes en foto's. Het is onwijs wat je allemaal beleeft en ziet. Dat nemen ze je nooit meer af. We hebben net nog je kerstcadeautje overgemaakt.
Groetjes en een dikke kus van Ome Harry en Tante Lida.

YD

Yes, Yes, Yes
Straks van -10 naar +40! Zal even wennen zijn maar ik heb er zolangzamerhand onwijs veel zin in. Outback here we come, crocodile YD! A knife? this is a knife!

rianne

Op 1 april? En dat moeten wij geloven zeker...
Zwaai als je op de australian bent, want ik zit voor de buis gekluisterd om een glimp tennis te kijken en een helboel van jou te zien!!!!

xxxxxx Rianne

rianne

PS mooie mannen op de foto´s te zien

B&te

Oma zij dat je op 1 April thuis komt.
En dat we spandoeken moeten maken.
Hoe laat kom je aan op schipol?

Groetjes Bente

O&O

Goeie morgen Romy uit het kouwe kikker land.
Min 12 van nacht brrr en nog steeds een dik pak sneeuw ook wel 12cm je treft het maar .
maar het is ook wel weer een mooi gezicht .
En nog maar een paar nachtjes en dan komt hij die goeie ouwe pa Hier gaat verder alles z"n gangetje nou Romy geniet van de volgende 3 weken.G&R O ma &OPa en alles wat er bij hoort.xxxxxx

Paula Bakker

Jeetje meis wat een avontuur!!!!!
Heerlijk in Australie en ook nog een maandje Tailand
Is het ijs daar net zo lekker?
Ik hoorde van een taxi chaffeur dat het ijs daar geweldig is!
Ik wens je nog heel veel plezier we blijven je volgen hier!:P

XxX paula

Peter Angele Marc Rick en Stef

Hoi Romy,

Nou hier dan weer eens een berichtje vanuit Hoogkarspel. We volgen je via je prachtige verhalen en natuurlijk horen we heel veel via je vader en Marja. Je kunt trouwens geweldig schrijven meid! Echt top. Wij zijn echter niet zo schrijfs maar nu weet je wel dat we evengoed alles volgen hoor. De jongens vinden de foto's echt gaaf en vinden het heel erg stoer jij met een krokodil, ik doe het je echter niet na! Nou Romy ik lees dat je al snel weer naar nederland komt nadat je Thailand een bezoek hebt gebracht. Geniet van de laatste paar maanden en we zien je dan weer snel!

Groetjes Peter, Angele, Marc, Rick en Stef