Romy als BACKPACKER

Great Ocean Road

Dag allemaal,

Het is een tijdje terug, maar we hebben de laatste tijd zoveel gedaan dat ik gewoon totaal geen tijd had om op de computer te gaan. Ik schaam me diep natuurlijk, maar het is niet anders ik split het nu gewoon wel in tweeen, want het is zoveel als ik jullie daar nu in 1 keer mee overval snappen jullie er niks meer van. Ondertussen zijn we al naar de Australien Open geweest, via Canberra naar sydney gegaan, Papa opgehaalt van het vliegveld, via de bluemountains naar Melbourne gereden en hebben we de Great Ocean road er alweer opzitten. ( Stiekem zijn we net terug van ons outback avontuur, maar dat bewaar ik voor later anders is het echt te veel!)

Om te beginnen met de Australien Open. Hoe vet! We hebben ontzettend veel mazzel gehad, want we hebben gewoon de twee nummer 1's van de wereld mogen bekijken. Serena en Roger! Echt geweldig de sfeer in het stadium was zo leuk. Ik heb echt een top dag gehad. Ik ben daar zoals ik al gezegd had ook met Sietske heen geweest en dat was echt heel gezellig. Foto's staan al op Lieke haar site overgens. (www.liekedudink.reismee.nl)

We moesten natuurlijk weer terug naar Sydney, want daar zou papa aankomen. Omdat hans nog familie in Canberra heeft wonen zijn we daar even langs gegaan. Het was super leuk om ze te ontmoeten. Ze hebben ons even lekker verwend. Ook waren we daar tijdens Australia Day. Was echt heel gezellig, er was een mega concert en we hebben ook de Australian of the year verkiezing bijgewoond. Geen idee wie het was, maar ze hadden allemaal hele goede dingen gedaan! ;-) Ook hebben we het parliament bezocht om nog een beetje over de politiek hier in Australie te leren. Stel je voor dat jullie thuis daar nog wat over gaan vragen. En dat ik niet eens weet of ze een president hebben. Ben nog steeds niet voorledig op de hoogte, maar volgens mij is het een beetje zo als in Nederland, want een koningshuis hebben ze ook! Gewoon maar geen vragen overstellen, Oke?!

Toen papa dus opgehaalt echt super leuk om hem weer te zien. Zo raar, want het is eigenlijk meteen weer normaal. We zijn meteen begonnen met hem van alles te laten zien. Site seeing Sydney, auto gehuurt en via de bluemountains naar Melbourne, strandje pakken in Melbourne St Kilda en toen eindelijk de Great ocean road. We Hebben daar zo lang naar uitgekeken. Het was gewoon nog meer dan dat ik er al van verwacht had. De eerste dag hebben we voorledig langs de kust gereden. Mooi niet normaal. 's Avonds hebben we de zonsondergang over de 12 apostellen zien gaan. Dat was echt onbeschrijvelijk zo mooi. Dat is het mooiste plekje van Australie dat ik heb gezien. De volgende dag hebben we de great ocean road afgemaakt via londen bridge. We hebben ook zoveel dieren gezien. Koala's, kangeroe's, emu's echt alles. Zo vet. Het blijft een kick om er elke keer weer 1 te spotten. Daarna zijn we naar de Grampians gegaan en heb ik mijn eerste berg beklommen. Ik had totaal geen zin, ik had zoiets zoek het lekker uit met jullie wandelingen. Ik vind het mooi geweest, elke keer trekken jullie me rond 6 uur mijn bed uit en nu ga je me vertellen dat ik een berg moet beklimmen. Die is gek! Maar het gewoon onwijs leuk. Ik was kapot, maar het was vet. Ik had nog nooit een berg beklommen, maar het was geweldig eigenlijk. Heb mezelf verbaast. 's Avonds om 7uur kwamen we in Adelaide aan. Moe, maar voldaan! Morgen worden we om 6.45 weer opgehaalt voor onze outback trip. Nu eerst even lekker eten!

( Eigenlijk zit ik nu in Alice springs heb ik net mijn ontbijt op en vlieg ik vanmiddag naar Cairns. Ssst niet verder vertellen! Haha)

Xx Romy

Reacties

Reacties

Kirsten :)

Hai!!
Zo, weer even een update!
Nee, ik wist dat jullie ondertussen al de outback zijn ingegaan, door een ontvangen smsje van Lieke, waarin ze schreef dat jullie daar helaas geen bereik zouden hebben, maar wel heeel heeel erg cool en vet natuurlijk!! Maar ondertussen zijn jullie dus alweer terug, leuk leuk! Maarre nu op naar Cairns alweer, naja, ik zal jullie vast wel een keer snel spreken! Het was in ieder geval weer een leuk verhaal, van de Australian Open enzovoorts.. We lezen in het volgende verhaal vast wel over jullie Outback-avontuur dan maar he! Enne over de vlucht naar Cairns! Goede vlucht nog, tenzij jullie er ondertussen al zijn:P HAHA!
Dikke kus en knuffels
xxx Wel mooie foto's maken he!! En geniet er nog even van en tot 1 april :P

mama

Hallo lieverd,

Het is weer een voorledig (of is het volledig? :-)) goed verhaal. (Kan helemaal niet merken dat je de hele dag engels spreekt. ) .

Zo nog even foto's kijken en dan ben ik weer helemaal bij.

Geniet nog even lekker, want voor je het weet ben je weer bij mij (hi hi) thuis.

Dikke kus mama

O&O

Hier even reactie op jullie belevenissen en de mooie foto''s weer erg mooi .Wij waren ook een paar dage met tante S en ome W en B en M dan weten jullie wel erg leuk gehad en veel dieren gezien eek hoorns,hertjes,konijnen,veel vogels erg leuk hier in NED.ook nog op wilde Zwijnen jacht geweest vroeg ons bed uit je moet er wat voorover hebben.m aar nu GAAT paps ie gauw weer weg jammer zeker het is ook zo maar weer voorbij.Hij komt in een koud kikker land het is allemaal regen en nog eens regen.Voor Jan een goeie reis terug .En jullie nog heel veel lol en mooi weer en dan op naar THAILAND G&R OMA en OPAXXXXXXXXXXXXXXX P&M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!