Romy als BACKPACKER

Bathing with the Elephants

Lieve allemaal,

Nou dat was even een cultuur shock. Na heel wat uurtjes in het vliegtuig te hebben gezeten zijn we uiteindelijk om 23.30 geland in Thailand. Wij helemaal happy, maar gesloopt. Echt we waren dood op. Snel een taxi geregeld en rond een uur of 2 lagen we dan eindleijk in ons bed te knorren. Dan denk je oh heerlijk even wat uurtjes inhalen, maar niets was minder waar. De airco was stuk oftewel we hebben geen oog dicht gedaan. We waren gelukkig veel te blij om in Thailand te zijn dus snel een koude douche gepakt en vol frisse moed Bangkok in gegaan.

De eerste dag in Bangkok was super, de tuktuk, het eten. We konden de glimlach niet van ons gezicht halen. De tweede dag daarentegen konden we de tuktuk chauffeurs wel wurgen. Ze hebben ons tot drie keer aan toe in de middle of no where achter gelaten. Sta je dan helemaal kapot, zonder water of eten in Bangkok ergens. Geen idee waar en hoe ver je van je hostel verwijderd ben. Word je niet geheel vrolijk van! Bangkok was een ervaring laat ik het zo maar omschrijven. Ik was in ieder geval heel blij dat we vrijdag opgepikt werden voor een nieuw avontuur.

Kanchanaburi!! Een super mooi plekje ten westen van Bangkok. Hier hebben we een drie daagse tour gedaan. We zijn begonnen met de floating market, het spoor des doods, river kwai allemaal echt super leuk. Thailand heeft een geschiedenis en die is overal te zien en dat vind ik wel heel leuk. De volgende dag gingen we zwemmen met de olifanten. Dit is echt het vetste wat ik ooit heb gedaan. Waanzinnig gewoon. We waren gewoon aan het spelen met ze. Ze gooide ons van zich af, rolde om, spoten ons nat. Geweldig. Ze zijn enorm, maar echt super. Je kon echt zien dat ze er van genoten, aan ons ook hoor overigens. Daarna zijn we naar een enorme waterval geweest. Ik denk dat dit de eerste waterval is die ik heb gezien. Ik heb wel een aantal kleintjes gezien, maar niet zo'n enorme als deze. Het was alsof ik in een paradijs was beland. Van al deze dingen hadden we super mooie foto's. Helaas is ons fototoetsel gejat dus zijn we ze allemaal kwijt. Ik kan je vertellen daar zijn ook wij goed ziek van.

Na deze drie dagen begon onze trek door het noorden. Morgen komen we in Chiang mai aan en daar gaan we echt de jungle van Thailand in. Op de weg naar Chiang Mai hadden we drie stops. De eerste was in Ayutthaya de koningsstad voor Bangkok. We hebben er door heen gefietst echt heel leuk. Was de eerste keer weer op de fiets, echt weer even lekker. Je hebt toch meer vrijheid. Daarna zijn we gestopt in Lopburi. Deze stad zit echt vol met Apen. Je kijkt links, rechts, voor, achter het maakt niet uit, maar apen zie je. We hadden daar maar een korte stop, maar was wel even een leuke ervaring. Gewoon vet om te zien, dat het echt bestaat! Onze laatste stop was Sukhothai, dit is de allereerste koningsstad van Thailand. De ruine's hier waren nog weer ouder dan die van Ayutthaya . Ook hier hebben we weer lekker een fiets gehuurd en zijn we erop uit gegaan. Super leuk, ik geniet er echt van.

Het thaise eten dat is ook echt super goed, we eten gewoon van de straat, maar worden behandeld alsof we in een 4 sterren restaurant zitten. En het eten, echt jammie! Dit hou ik wel een paar weekjes vol.

Tot snel!

Xx Romy

Reacties

Reacties

Ingrid

Lieve Room,
fijn om te lezen dat ook Thailand helemaal te gek voor jullie is. Geniet van de laatste weken!!
Liefs, Ingrid

mama

Natuulijk heb ik alles al gehoord van je maar het is zo leuk om het ook nog eens te lezen. Je schrijft heerlijk aantrekkelijk leesbaar. (Zelfs als je net een avond stappen in adam achter de rug hebt, stijlvol met de limo thuisgebracht maar hoofd is nog niet erg helder ).

Nog 13 dagen dan staat er op het koude schiphol een warm ontvangst! Tot dan trotter. LY

Simone

Wat weer een aantal bijzondere ervaringen zeg. Het klinkt allemaal als een droom, wat een verhalen zeg. Ik kan me voorstellen dat je niet aan die spinnen bent begonnen. Ik krijg de kriebels al als ik het alleen lees.
Ik hou me wel aanbevolen voor je Thaise kookkunst dat begrijp je wel, wil best proefkonijn zijn, met uitzondering van het spinnenrecept.
Inmiddels begint het aftellen en geloof me dat is dichterbij dan je denkt. Dus slurp alles nog even op, geniet van de laatste bijzondere dagen want je weet...........dit komt niet meer terug op deze manier.
Tot gauw, dikke kus van ons uit een inmiddels al wat lenteachtig Zwaag. X

Kirsten :)

Goede Reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!