Romy als BACKPACKER

Hiking Through the Mountains

Hallo daar!

We zijn alweer een week verder en we beginnen aardig te wennen aan Thailand. Eigenlijk werd alles al stukke beter nadat we Bangkok hadden verlaten. Wat een stad! Je kunt er eigenlijk helemaal niets. Vandaag zitten we er dan weer vast voor zo'n 10 uur en dan hebben ze met z'n allen bedacht om te gaan protesteren. Oftewel we kunnen helemaal niets doen. Je wilt het ook niet opzoeken. Ik vind het in ieder geval maar een eng idee. Wat doe je dan? Dan loop je maar wat in het rond opzoek naar internet. Een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd, maar uiteindelijk is het gelukt. Wij ook weer blij zijn we toch weer een uurtje zoet!

Gister zijn we met de nachttrein van Chiang mai terug naar Bangkok gereist en vanavond gaan we met de nachtbus door naar Koh Tao. Vandaar dat we nu even vast in Bangkok zitten. Ik heb zo'n zin in Koh Tao eindelijk gaan we duiken. Morgen begint de cursus gewoon al! Spannend!

Voor de rest hebben we alweer super veel beleefd. Jullie wisten natuurlijk al van onze fiets avonturen. Oh ik word nog steeds helemaal blij als ik er aan terug denk. Maar we zijndus naar Chiang mai gegaan. Donderdag zijn we laat in de middag aangekomen en vrijdag morgen zijn we direct op de trekking gegaan. We kregen allemaal een rugzak en daar moesten we dan alles in doen wat we de komende drie dagen dachten nodig te hebben. We hebben alles te voet gedaan dus zoveel hadden wij niet meegenomen, want ja we moesten het gewoon drie dagen met ons mee sjouwen! Dat maakte het wel echt super leuk. Alles zat op je rug en we liepen dan van kamp naar kamp. De eerste dag was wel even doorbijten. Alles was bergje op en na 4 uurtjes zweten, want het is evengoed 35 Graden, begin je toch een beetje op te raken. Na 6 uur ploeteren kwamen we aan in een jungle village. Deze mensen zijn in dit dorpje geboren en er nog nooit uit geweest. Zo bizar, ze zijn geheel zelf voorzienend en leven in de bergen. Wij gingen daar dus een nachtje logeren zo gaaf slaap je gewoon in een bamboo hut. Het dak gemaakt van gedroogde bladeren. Bizar gewoon! De tweede dag gewoon weer te voet verder, vandaag gelukkig wel wat minder ver en... bergje af! Ook vandaag sliepen we weer in een dorpje, alleen had dit dorpje nog een leuke toevoeging. We hadden namelijk een waterval in de achtertuin. Best leuk en met het warme weer best wel welkom! 1 van de mannen van dit dorp was expert in tarantulla's, ja die grote dikke zwarte giftige spinnen. Dat is hier in Thailand een deligatesse. ( dit spel je anders, maar kom er even niet uit, jullie snappen hem toch?!) We kregen allemaal de kans om het te proeven. Ik heb me er toch niet aangewaagd, het zag er nog steeds te spinnig uit. Zo'n harige zwart ding krijg ik geen trek van. De laatste dag hadden we het lopen allemaal goed gehad, helaas hadden we toch nog wat kilometers te gaan. Op zich niet eens zoveel, maar je bent naar een paar dagen redelijk gebroken kan ik je vertellen. Daarna mochten we gelukkig een uurtje uitrusten op de rug van een olifant en ter verkoeling hadden we op het eind nog een uurtje bamboo raften. Dat is trouwens ook echt heel vet om te doen. Helaas niet zoveel foto's van, camera's kunnen niet zo goed tegen water en van het raften word je nogal nat. Had wat mooie shots opgeleverd dat wel! Jammer!

Na de trekking hadden we onze kookcursus gepland, we waren helemaal kapot en het was dan ook een lange dag, maar wel super leuk. We hebben van alles gemaakt. Van fried rice met chicken tot hot and sour prawn soup. Het hoofdgerecht en het dessert! Echt alles. Heel erg leuk ben blij dat we het gedaan hebben. We kregen aan het eind ook nog een kookboekje mee zodat we het thuis nog eens kunnen proberen. Nu al zin in, het is zo lekker de thaise keuken en eigenlijk heel simpel. 's Avonds waren we echt helemaal aan het eind en ik denk dat ik dan ookal rond 8 uur helemaal vertrokken was, maar wel even een lekker nachtje gemaakt om een beetje bij te komen. We krijgen weer zoveel indrukken en omdat allemaal te verwerken, pfoe! Heb Australie nog niet eens goed en wel verwerkt.

Vanacht dus met de nachttrein naar Bangkok gekomen. Dat was trouwens een grote meevaller iedereen had zijn eigen bed. En Lieke en ik hadden met z'n tweeen een eigen coupe! Super geregeld. De hygiene is in Thailand nog wel een beetje anders dus de trein ziet er niet top uit. We wisten daarom niet zo goed wat we moesten verwachten, maar het was super geregeld eigenlijk! Ik heb een lekker nachtje gehad in ieder geval!

Xx

Romy

Ps. Over 24 uur duiken!!:D:D

Reacties

Reacties

Krista

Hey Romy,

Wat een onwijs leuke trip hebben jullie. Kijk zelf toch wel een beetje tegen Azie op, maar als ik het zo allemaal lees, krijg ik er toch steeds meer zin in. Kreeg wel even kippenvel bij die spin! Bah, zou ik zelf ook niet geprobeerd hebben. Heb laatst een slang om mijn nek gehad en dat was ook geen succes! Brrrr.. krijg er weer kippenvel van. Heb net een outback tour(desert patrol) en de jilleroo cursus geboekt. Zo gaaf. Met ervaring verwerken ben je bnog lang niet klaar.... Wat wij hier allemaal meemaken. haha, maar alles is zo gaaf en leuk! Meis, ik wens je nog een paar leuke weken toe. Ben heel benieuwd naar je duikervaringen.
Liefs Krista

Kirsten :)

Haai Romy!

Zo hee, dat is een leuk verhaal! Weer heel veel leuke (en minder leuke) dingen meegemaakt, zo te lezen!! :D
Zo, nog 2 weekjes en je bent weer in het zonnige Nederland (zowaar waar dit keer ;)) We hebben ZON! Maargoed, jullie gaan dus lekker duiken! Ik kreeg al een smsje van Lieke. Heel veel plezier toegewenst en ik lees de volgende blog wel weer!
xxx en groetjes!
Have fun and make b-e-a-utiful pictures!!

Kirsten

Hoi O&O

En nog nog een keer Hoi.
Nog twee weekjes en dan is het al weer voorbij dat grote avontuur.Maar fijn dat jullie nog zo genieten Bangkok maar snel ver geten aan alle reizen zitten wel eens minder leuke dingen.Ga maar fijn genieten van het duiken dan is het andere zo vergeten.Maak er nog twee mooie weken van en tot gauw G&R O&Oxxxxxx

Hoi O&O

Nog even snel Super mooi eiland KohTao mooi blauw water vast fijn om te duiken
Oma

Hans

het klinkt allemaal nog steeds geweldig Romy.
Ik hoop dat je aan het duiken net zoveel plezier beleeft als ik, dan komt het helemaal goed !
Nog een paar weekjes...
Liefs.

DfR

Hay girly, gelukkig zijn je laatste loodjes daar in het verre oosten nog super gaaf. Stond hier ook al in de krant van de politieke onrust. Met een boog er om heen en genieten die laatste 2 weken. Sambal bij!
Tot gauw.

Kirsten :)

ROMY!!
Over 6.5 uur ben je alweer jarig!
Maak er een leuk feestje van! (Komt vast goed denk ik zo:P) Enne ja, geniet er gewoon nog lekker van en dan kom ik snel een keer foto's bekijken of iets dergelijks! :)
Veel plezier en groetjes aan Lieke!
xxx

Kirsten :)

Je bent al tijdje jarig, is bij jullie nu half 2 snachts..
MAARRE: GEFELICITEERD!! :D Ik ben vandaag lekker aant leren 8-| en ga nog even verder..

xx

de duudjes

HAPPY BIRTHDAY ROMY maak er samen een gezellige dag van en geniet van de laatste dagen in thailand
kusjes en groetjes van de duudjes in holland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!